Svar till Lovisa från inlägget "Some people are meant to fall in love with each other, but not meant to be together"

Hej igen Lovisa!

Så fort jag läste din kommentar så visste jag precis vad du menade! Att falla för sitt ex, alla de förvirrande hjärtan, kramen till din kompis...

Fast du ska veta att på sättet du skriver till oss, så tycker jag det låter som han känner samma sak för dig som du för han! Är det lite spänt mellan er två? På ett bra sätt alltså? Det kan vara därför ni inte riktigt vågar prata med varandra? Man brukar oftast känna om det är någonting som "kretsar i luften", det behöver inte synas så mycket, men man kan känna det. Det kan vara allt från små till stora detaljer! Sättet han kollar på dig eller pratar med dig. Han kanske beter sig annorlunda mot dig än mot alla andra? Sådana detaljer! 
 
När du berättade om att han kan gå fram till din kompis och krama henne rakt framför dina ögon så såg jag två alternativ framför mig...

1. Han vill se din reaktion - att killen man gillar går och kramar en annan tjej rakt framför ögonen på en brukar kunna avslöja en hel del. Jag tycker dock inte att den metoden är så speciellt schysst... Jag skulle kunna gissa att du kände dig mer eller mindre som ett frågetecken då det hände? Det skulle jag göra i alla fall, det kanske gjorde lite ont till och med?  

2. Vänskapskram - mitt ex kramade mer eller mindre alla. Har har en väldigt stor vänskapslista, och jag kan inte säga att jag tog det så bra varje gång... Framförallt inte efter vi gjorde slut! Men om du tror att det här alternativet känns mest sannolikt, så tänk då att vi tjejer måste låta sina killar ha tjejkompisar! Så som dom måste låta oss ha killkompisar!

Tror du han är för blyg för att komma fram och krama dig?

Att han svarar på dina "<3" betyder i alla fall att han tycker om dig på ett eller annat sätt enligt mig. Om han inte skulle tyckt om dig så hade han väl inte skrivit det själv lite då och då, eller hur? Men fortsätt att skicka hjärtan! Om du smsar med honom lite oftare än du brukar, om du skriver lite fler "<3" än i vanliga fall så tror jag han fattar! Och då ser du ju om han besvarar det du känner! 
    Så, där har du en bra början! Sms/chatt är en perfekt början. Sedan kommer ni tillslut till "prat-stadiet" så småningom. Det känns ju lite dumt om ni smsar massor men säger knappt "hej" till varandra i skolan? Ett enkelt "hej" är perfekt. Jag känner att jag ger dig massor med funderingar, och att jag inte har några direkta svar. Men det är ju faktiskt Du som vet bäst om det hela.   
Jag känner igen den där "blygheten" du pratade om, men tro mig, den går över! Om inte han vågar, så visa vart skåpet ska stå! Gå fram till honom själv i sådana fall! Det är ju ditt ex, vilket betyder att ni känner varandra ganska bra, eller hur? 

Men som sagt, jag tror att han fortfarande gillar dig, men att han är för blyg för att visa det. Ni står i ungefär samma situation skulle jag tro! Du är inte säker på om han fortfarande tycker om dig på samma sätt längre heller! Men det finns ju sätt att ta reda på det! Vilket jag tycker du ska göra! Hör av dig gärna om det uppkommer problem på vägen! Vi finns här och vi hjälper dig gärna! 

Ha' det bra så länge! 
S & J    

http://www.youtube.com/watch?v=L_M5Bo1pc1k


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0